czwartek, 31 października 2013

TANI PIERNIK-prababcine przepisy kulinarne


                                                                         .......idą święta........

 /przepis prababci-przepisany bez zmian z oryginału

Składniki: 2 szklanki mąki,2 łyżki masła,2 całe jaja,3/4 szklanki cukru,1/4 kg sztucznego miodu,1 łyżka sody spożywczej lub 2 ł proszku do pieczenia,2 ł przyprawy do pierników,1/2 szklanki mleka.

Wykonanie: masło, jaja, cukier i mąkę ucieramy na masę. Miód podgrzewamy i wlewamy do masy. Dodajemy sodę, przyprawę i mleko i wszystko razem wyrabiamy. Ciasto powinno mieć gęstość mocnej, kwaśnej śmietany. Gdy jest za gęste dodajemy mleka, gdy za wolne dodajemy mąki. Wyrobione ciasto wstawiamy w chłodne miejsce na ok.2godziny, dla fermentacji.
Wlewamy do wysmarowanej obsypanej formy i pieczemy w mocno nagrzanym piecu około 1 godziny. Upieczone ciasto pozostawiamy do wystygnięcia i kroimy na plastry i smarujemy powidłem lub marmoladą. Układamy plastry ciasta jak tort. Smacznego.

Moje uwagi: ja piekłam w piecu nagrzanym do 180 st.c 1 godzinę. Do ciasta dodałam szczyptę soli.

...............................................................isw.............................11/2013................................................




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz